آموزش و خدمات دیجیتال مارکتینگ

گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادز (Google Ads) که قبلاً نام آن گوگل ادوردز (Google AdWords) بوده و با این نام هم شناخته می شود در واقع سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است و به نوعی یک شبکه پرداخت به ازای کلیک (یا PPC) می باشد که از طریق آن می توانید تبلیغ سایت خود را در میان نتایج موتور جستجوی گوگل و همچنین دیگر سایت های پارتنر گوگل نمایش دهید. این سیستم تبلیغاتی در سال 2000 کمی بعد از راه اندازی موتور جستجوی گوگل به آن اضافه شد.

به زبان ساده، گوگل ادز سیستم تبلیغات در گوگل است! در این سیستم، گوگل در قبال دریافت هزینه که بر اساس یک الگوریتم خاص محاسبه می شود، به شما این امکان را می دهد که به تبلیغ کالا یا خدمات سایت خود بپردازید.

 

  • بهینه سازی فایل robots.txt
  • بهینه سازی ساختار سایت
  • استفاده از Bread Crump
  • استفاده از structured data‌ها
  • بهینه‌سازی صفحات 404
  • ایجاد نقشه‌ی سایت
  • افزایش سرعت سایت
  • واکنشگرایی صفحات سایت

 

امروزه همه به دنبال افزایش مشتریان و یا افزایش بازدید کنندگان وبسایت خود هستند. یکی از راه های انجام این کار استفاده از سرویس گوگل ادز است. اگر چه گوگل ادز در حال حاضر بزرگترین سیستم تبلیغات اینترنتی است، اما همچنان تعداد زیادی از فعالین حاضر در کسب و کارهای اینترنتی از آن استفاده نمی کنند. این موضوع نه تنها باعث شده است تا تعداد زیادی از بازدیدکنندگان خود را از دست بدهند؛ بلکه به رقبای خود فرصت برتری داده اند.

آشنایی بیشتر با گوگل ادز

همانطور که می دانید تبلیغات یکی از مهمترین اصول پیشرفت هر کسب و کاری است. قرار داشتن در معرض دید مشتریان و افرادی که به کسب و کار شما نیاز دارند به شما این امکان را می دهد تا خدمات و محصولات خود را برای افراد بیشتری به نمایش بگذارید و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید. در حال حاضر گوگل پر بازدیدترین وبسایت در جهان است. رتبه یک الکسا و بیش از 42 میلیارد بازدید در هر ماه نشان دهنده میزان اهمیت این موضوع است. اگر می خواهید همه در مورد شرکت یا کسب و کار آنلاین شما اطلاعاتی داشته باشند، یکی از بهترین راه حل ها برای شما تبلیغ در گوگل خواهد بود.

 

 

گوگل ادز این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که تبلیغات خود را در صفحه اول و در میان دیگر نتایج (بالا و پایین صفحه) قرار دهید.

به صورت کلی پس از جستجوی عبارتی در گوگل دو نوع نتایج در آن مشاهده میشود. نتایج ارگانیگ و نتایج تبلیغاتی. نتایجی که براساس آن به گوگل هزینه پرداخت شده عموما در چهار رتبه بالا و پایین صفحه نمایش دارند و نتایج ارگانیک در میان این موارد.

آمارها نشان می دهد که بیشترین تعداد کلیک بر روی 4-5 نتیجه اول گوگل صورت می گیرد. به این ترتیب با نمایش تبلیغ سایت شما در میان نتایج گوگل، تعداد مشتریان و بازدیدکننده های وبسایت شما در مدت زمان کمی رشد چشمگیری خواهد داشت، البته در صورتیکه تبلیغ به صورت بهینه فعال شود.

همانطور که گفته شد گوگل ادز به عنوان یک شبکه پرداخت به ازای هر کلیک (یا PPC) شناخته می شود و از این طریق تبلیغ کنندگان می توانند تبلیغات خود را به کاربران مورد نظر خود ارائه کنند. گوگل این تبلیغات را، بر اساس کلمه کلیدی که کاربران جستجو می کنند، به کاربران مورد نظر ارائه می کند. زمانی که کاربران بر روی این تبلیغات کلیک می کنند گوگل کار خود را انجام داده و هزینه ورود این بازدید کننده را دریافت می کند.

گوگل ادز چگونه کار می کند؟

اولین موردی که باید در مورد نحوه کار گوگل ادز بدانید سیستم مزایده آن است. سیستم مزایده گوگل ادز در واقع تعیین کننده قیمت هر کلیک و جایگاه نمایش تبلیغ است. 75 درصد از کاربران هرگز فراتر از صفحه اول گوگل نمی روند. از طرفی بیشتر کاربران یکی از 4 گزینه اول نتایج را انتخاب می کنند به همین دلیل همه تلاش می کنند تا در بین گزینه های اول صفحه اول قرار بگیرند و تمایل دارند تبلیغ آن ها در این جایگاه ها نمایش داشته باشد.

مزایده گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز با برگزاری مزایده ها تعیین می کند که هر جایگاه تبلیغاتی مختص چه سایتی است. به طور کلی با جستجوی هر کلمه کلیدی مزایده خاصی برگزار می شود. کسانی که خواستار تبلیغ بر اساس یک کلمه کلیدی مشترک هستند، هزینه مورد نظر خود را به گوگل اعلام می کنند. سپس کسی که بیشترین امتیاز را از دید گوگل داشته باشد، جایگاه شماره یک یا بالاترین نتیجه را برای نمایش تبلیغ خود به دست خواهد آورد. به همین ترتیب رتبه دوم در اختیار کسی قرار خواهد گرفت که امتیاز کمتری نسبت به نفر اول کسب کرده باشد. فاکتورهای مختلفی بر روی جایگاه نمایش تبلیغ اثرگذار است که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

 

 

هزینه تبلیغ در گوگل ادز چقدر است؟

همانطور که قبلا توضیح داده شد شما تنها زمانی هزینه ای به گوگل پرداخت می کنید که کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک کنند. بعد از عضویت و ساخت اکانت گوگل ادز که به صورت رایگان است، شما باید یک کمپین برای کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود ایجاد کنید. سپس می توانید هزینه کلیک پیشنهادی خود را به گوگل اعلام کنید.

گوگل ادز نرخ تبلیغات برای هر کلمه کلیدی را بر اساس مزایده هایی که برای آن کلمه برگزار می شود تعیین می کند. یعنی تعداد رقبا برای یک کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی آن ها در کنار تعدادی آیتم دیگر در نهایت تعیین کننده قیمت هر کلیک تبلیغات در صفحه اول گوگل است.

توجه داشته باشید علاوه بر سیستم مزایده آیتم هایی همچون نمره کیفیت کلمه کلیدی و رقابت در تعیین هزینه کلیک آن کلمه نیز حائز اهمیت می باشد. هر چه نمره کیفیت کلمه کلیدی بالاتر باشد؛ گوگل هزینه ی کمتری برای نمایش آن کلمه کلیدی کسر خواهد کرد. استفاده از کلیدواژه ها در متن تبلیغ، سرعت بالا و ریسپانسو بودن سایت، استفاده از کلمه کلیدی در متاتگ ها و در نهایت نسبت کلیک به نمایش تبلیغ (CTR) بر کسب نمره کیفیت بالاتر تاثیر گذار خواهد بود. رقابت نیز آیتم دیگر تاثیر گذار بر روی هزینه کلیک است به صورتی که هزینه های تنظیم شده توسط رقبا برای نمایش کلیدواژه توسط گوگل به عنوان یک فاکتور شناسایی شده و بر روی هزینه کلیک شما نیز تاثیر می گذارد.

گوگل با استفاده از الگوریتم های خود و آنالیز سایت شما نسبت به کلمه کلیدی که در کمپین خود انتخاب کرده اید، امتیازی را برای سایت شما در نظر میگیرد. در زمان پرداخت هزینه هر کلیک، نمره کیفیت بالاتر سبب خواهد شد که میزان هزینه کلیک کسر شده کاهش پیدا کند و اگر شما از کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود استفاده نکنید باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید.

گوگل ادز زمانی به شما کمک خواهد کرد که بهترین استراتژی را در کمپین تبلیغاتی خود اتخاذ کنید. در صورت آشنایی کامل با روش ها و استراتژی های مختلف و استفاده درست و به جا از تبلیغات گوگل قادر خواهید بود هزینه های تبلیغاتی خود را کاهش دهید و سبب افزایش بازدید از وب سایت خود شوید. دقت کنید که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و پر تکرار در سایت شما بسیار مهم است. سرمایه گذاری شما در گوگل ادز زمانی به نتیجه خواهد رسید که سایت شما دقیقا همان چیزی باشد که کاربران با جستجوی کلمه کلیدی خاص به دنبال آن هستند. استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط، علاوه بر اینکه باعث افزایش هزینه تبلیغات شما خواهد شد، نتیجه بخش نخواهد بود و افزایش ترافیک ورودی سایت شما را بی ثمر خواهد کرد.

اگر تا به حال از گوگل ادز استفاده نکرده اید و در استفاده از این سرویس دچار تردید شده و یا حتی در این زمینه کم تجربه هستید ، می توانید با بهره گیری از مشاوره رایگان توسط کارشناسان برتینا و ایجاد کمپین اصولی، کسب و کار اینترنتی خود را رونق بخشید.

دیدگاه‌ها (3)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

    کاربر دمو مشتری مرداد 2, 1399 پاسخ

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    کاربر دمو مشتری مرداد 2, 1399 پاسخ

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    سید رضا صالحی مدیر کل مرداد 2, 1399 پاسخ

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.