آموزش و خدمات دیجیتال مارکتینگ

کوتاه کننده لینک؛ معرفی ۱۰ سرویس برتر ایرانی و خارجی

چند روز پیش یک پیامک تبلیغاتی روی تلفن همراهم ارسال شد. پیامک، خبر از تخفیف 50 درصدی محصولات یکی از وب سایت‌های آموزشی مورد علاقه‌ام می‌داد. با خواندن متن تبلیغ به شدت خوشحال شدم اما زمانی که خواستم وارد لینک صفحه بشوم، ترسیدم! چرا؟ چون به جای یک لینک عادی، لینک بلندی را دیدم که نصفش از کاراکترهای ناشناخته ساخته شده بود.

البته که من از تخفیف‌ها نگذشتم و با جستجو در وب به صفحه مورد نظرم رسیدم؛ اما بارها از خودم سوال کردم مگر چه می‌شد اگر نویسندگان این تبلیغ قبل از ارسال متن آن، به کمک یک کوتاه کننده لینک، لینکی با ظاهر خوب را برای مخاطبان ارسال می‌کردند؟ اصلا چه تعداد از مخاطبان به خاطر همین لینک حاضر نشدند به سایت بروند؟

البته مشکل لینک‌های بهم ریخته صرفا مربوط به تبلیغات پیامکی نیست و آنها را دائما در تلگرام، لینکدین و بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر هم می‌بینم.

  • بهینه سازی فایل robots.txt
  • بهینه سازی ساختار سایت
  • استفاده از Bread Crump
  • استفاده از structured data‌ها
  • بهینه‌سازی صفحات 404
  • ایجاد نقشه‌ی سایت
  • افزایش سرعت سایت
  • واکنشگرایی صفحات سایت

با توجه به اهمیت ظاهر لینک‌ها روی تجربه کاربران، در این مقاله می‌خواهم شما را با 10 سرویس کوتاه کننده لینک آشنا کنم تا هیچ موقع به چنین مشکلاتی برنخورید.

 

 

سرویس کوتاه‌کننده لینک چیست؟

لینک‌های طولانی مثل یک آدم ژولیده می‌ماند که سال‌ها رنگ آرایشگاه را به خود ندیده است. کوتاه‌کننده لینک مانند یک آرایشگر ماهر، این لینک را تحویل می‌گیرد و یک URL تر و تمیز و کوتاه شده تحویل می‌دهد.

استفاده از این سرویس‌ها اینقدر ساده است که نیازی به توضیح و آموزش ندارد، فقط کافی است یکی از این سایت‌ها را باز کنید، آدرس خود را در کادر مشخص شده بیندازید و آدرس جدید را بسازید.

چرا باید از لینک کوتاه استفاده کنیم؟

5 دلیل مهم وجود دارد که شما باید هنگام اشتراک گذاری لینک‌ها از ادرس کوتاه شده آن‌ها استفاده کنید.

وقتی لینک طولانی و عجیب و غریبی در شبکه‌های اجتماعی بگذارید ممک است شبیه اسپم به نظر برسد و کاربران روی آن کلیک نکنند. کوتاه کننده‌های لینک می‌توانند لینک‌های زشت و بدقواره را به یک لینک واضح و روشن تبدیل کنند.

لینک‌های کوتاه به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد لینک‌های ایجاد شده را زیر نظر بگیرید؛ یعنی بدانید چند نفر روی لینک شما کلیک کرده‌اند؟ این افراد از چه دستگاهی استفاده کرده و از کدام مناطق جغرافیایی بوده اند؟

بعضی از شبکه‌های اجتماعی محدودیت کاراکتر دارند؛ مثلاً برای توییتر و لینکدین، به ترتیب 280 و 600 کاراکتر در هر پست در اختیار دارید که یک لینک طولانی بسیاری از این کاراکترها را از شما می‌گیرد.

با کوتاه کردن لینک می‌توانید لینک جدید را شخصی سازی کنید، از کلمات دلخواه استفاده کنید و حتی نام برند خود را به لینک اضافه کنید. با اضافه کردن نام برند

فرض کنید می‌خواهید برای کاربران خود اس ام اس بفرستید که محصول جدیدی معرفی کنید یا آن‌ها را از یک تخفیف مطلع کنید. اگر لینک شما طولانی باشد هم پیام شما ظاهر زشتی پیدا می‌کند و هم متن پیام طولانی می‌‌شود و شما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

خب حالا که مزایای مهم این سرویس‌ها را شناختید، وقت آن است که چندتا از بهترین‌های خارجی و ایرانی آن‌ها را با هم مرور کنیم.

 

 

سرویس‌های خارجی کوتاه‌کننده لینک

در این قسمت با 7 تا از معروف‌ترین سایت‌های خارجی که در زمینه کوتاه کردن لینک و ردیابی لینک‌ها خدمات ارائه می‌دهند، آشنا می‌شویم:

goo.gl

بله درست است، این سرویس دیگر کار نمی‌کند. برای مدت زمان طولانی ابزار شماره یک کوتاه کردن لینک در دست گوگل بود، اما چه می‌شود کرد که همه چیزهای خوب یک روز به پایان می‌رسد. این سرویس در مارس 2019 به صورت رسمی فعالیتش متوقف شد. البته گوگل اعلام کرد لینک‌هایی که قبلاً با این سرویس ساخته شده‌اند همچنان بدون خطا به کار خود ادامه می‌دهند و به صفحه مقصد هدایت می‌شوند.

بجز گوگل صدها سرویس کوتاه‌کننده لینک دیگر وجود دارد که واقعاً هم خوب کار می‌کنند که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

Bitly

یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک bitly است که شاید ما فقط برای کم کردن کاراکترهای لینک از آن استفاده کرده باشیم ولی این سرویس یک پلتفرم کامل برای لینک‌هاست.

مثلا معیار عملکرد لینک‌ها مثل نرخ کلیک، آمار کانال‌ها و اطلاعات جغرافیایی افرادی که رو لینک‌ها کلیک کرده‌اند را نشان می‌دهد. علاوه بر این bitly لینک‌های برند را پیشنهاد می‌دهد و با نرم‌افزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی ادغام می‌شود.

TinyURL

استفاده از این سایت خیلی ساده است. کافی است لینک موردنظر را وارد کنید و یک لینک کوتاه تر و تمیز با کلمه‌ای که خودتان برای ادامه لینک وارد کرده‌اید تحویل بگیرید.

وقتی شما اطلاعات لینکتان را در قسمت مشخص شده وارد می‌کنید، سه url  به شما نشان داده می‌شود: لینک طولانی، لینک کوتاه شده و لینک سومی که می‌تواند به عنوان پیشنمایش وب استفاده شود.

Rebrandly

ریبرندلی یکی دیگر از سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک است که شبیه سرویس‌های قبلی است می‌تواند با 50 پلتفرم دیگر یکپارچه شود.

ریبرندلی باور دارد که یک برند (چه محصول باشد و چه شخص) با شخصی‌سازی کردن لینکشان ارزش بیشتری در وب بدست می‌آورند.

SmallSeoTools

این سایت ابزارهای زیادی دارد که یکی از آن‌ها کوتاه کننده لینک است. خیلی سریع لینک را فشرده می‌کند، رایگان است و هیچ آپشن اضافه‌ای ندارد.

ShortURL.at

ShortURL.at مانند بقیه ساده و سریع لینک کوتاه به شما می‌دهد. فقط کافیست لینک را دراخل کادر قرار دهید و گزینه shorten url  را بزنید.

B.LINK

بی لینک هم یکی از کوتاه‌کننده‌های قدرتمند که که می‌توانید با آن لینک‌های شخصی شامل کلمه‌های مناسب و دلخواه بسازید، نه یک لینک با کاراکترهای رندوم و درهم و برهم!

این سرویس همچنین گزارش‌های تحلیلی از نرخ کلیک، مکان، زبان، دستگاه و موقعیت مکانی ارائه می‌دهد و میتواند با ابزارهای تحلیل مثل گوگل آنالیتکس، ادوب و غیره یکپارچه شود.

سرویس‌های ایرانی کوتاه‌کننده لینک

خب ایرانی‌ها هم در بخش آدرس‌های کوتاه بیکار ننشسته‌اند و سرویس‌هایی زیادی با قابلیت‌های بالا را‌ه‌اندازی کرده‌اند که نه تنها چیزی از نمونه خارجی آن کم ندارند بلکه گاهی یک سر و گردن هم بالاتر هستند. در ادامه 4 تا از بهترین سایت‌های کوتاه‌کننده لینک ایرانی را معرفی می‌کنیم.

yun

آنچه خوبان همه دارند را این سرویس ایرانی یکجا دارد. جدا از اینکه با یک کلیک لینک را کوتاه می‌کند، در قسمت تنظیمات پیشرفته میتوانید تاریخ انقضا برای اینک تعیین کنید، با کلمه‌های دلخواه لینک بسازید و به تمامی گزارشات لینک‌ها دسترسی داشته باشید مثل ، نرخ کلیک، تعداد کلیک ها به تفکیک دستگاه، موقعیت مکانی، روزهای هفته و ساعت‌های شبانه روز.

zaya

سرویس زایا هم لینک‌ها را برایتان فشرده می‌کند و هم این امکان را به شما می‌دهد که دامنه سایتتان را به این سرویس متصل کنید و  لینک‌های شخصی شده داشته باشید.

دیدگاه‌ها (2)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

    سید رضا صالحی مدیر کل مرداد 2, 1399 پاسخ

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

    کاربر دمو مشتری مرداد 2, 1399 پاسخ

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.